In vrijwel alle lessen wordt met ICT gewerkt. Enkele voorbeelden: voor vakken als aardrijkskunde en natuurwetenschappen moeten leerlingen zelf gericht op zoek gaan naar informatie over bv. duurzame energiebronnen, de nieuwe voedingsdriehoek… De leerlingen van het vijfde jaar zoeken voor Engels info over een festival (groepen, prijs, accommodatie, reglement, bezienswaardigheden), die ze dan presenteren via een PowerPointpresentatie aan hun klasgenoten, de leerlingen van het zesde jaar gebruiken het digitale krantenarchief GoPress voor hun portfolio academische taalvaardigheid en oefenen academische woordenschat via een online game als voorbereiding op hun hogere studies...
Maar leerlingen moeten niet alleen met ICT en media kunnen werken, ze moeten zich ook bewust zijn van de gevaren van de (nieuwe) media. Tijdens het project 'Biotechnicum kiest kleur tegen pesten' werken de leerlingen van het eerste jaar rond cyberpesten. Ook in de les Nederlands in het tweede jaar worden de leerlingen tijdens deze projectmaand bewust gemaakt van de gevaren van bepaalde populaire apps onder jongeren. Dit gebeurt in de vorm van een luisterfragment en een klasgesprek. In BVL lezen ze een artikel over cyberpesten: 'Facebook: zijn dat jouw echte vrienden?'. Tijdens deze projectmaand maakt deze klas ook nog een digitale collage over cyberpesten in de les ICT.
In het 3e jaar lezen de leerlingen de tekst 'Surfen, gsm'en en gamen bezorgen jongeren slaaptekort'.
In het 5e jaar buigen de leerlingen zich over de betrouwbaarheid van Wikipedia. Daarnaast lezen ze ook een tekst over fake news. Onder andere met deze initiatieven proberen wij onze leerlingen 'mediawijs' te maken.